Wielu początkujących użytkowników portali społecznościowych, którzy wiążą swoją przyszłość z promowaniem produktów i usług w sieci, ale również propagowaniem światopoglądu czy nawet polityki zastanawia się, jak zdobyć fejm na Instagramie?
Sława, niezależnie czy pisana z angielska, czy spolszczona, niesie ze sobą zawsze przywileje, ale również obowiązki. Dziś jednak nie zajmiemy się skutkami popularności w sieci, a tym jak ją zdobyć, wszak każdy użytkownik Insta marzy o milionach followersów. Zatem od czego należy zacząć?
Kupieni followersi czy lajki na Instagramie teoretycznie rozwiązują problem, jednak by zainteresowanie naszym profilem nie spadało to musimy mieć przemyślany plan. Nasz profil na Instagramie może być popularny już za kilkaset złotych dzięki takim serwisom jak Polskielajki.pl, ale nawet kupieni obserwujący mogą odejść jeśli nasz profil będzie nudny.
Spis treści
Najpierw zastanów się nad treścią swojego profilu
Podobnie jak na innych portalach społecznościowych, konto na Instagramie może służyć do dzielenia się swoim życiem i zainteresowaniami. Czasem mogą być one bardzo mainstreamowe, a innym razem niszowe.
Ważne, by wybrać tematy, które rzeczywiście Cię interesują, a nie takie, które po prostu są modne, a wobec których nie masz przekonania, wszak nie każdy może zostać Gretą Thunberg, za którą notabene także stoją wpływowi rodzice i dobry PR. Zatem jeśli nie jesteś aktywistą klimatycznym, nie zajmuj się tym tematem.
Na pewno trudniej jest przebić się w tzw. mainstreamie, gdyż podobnych kont powstają miliony dziennie i zdobycie popularności jest tutaj jeszcze trudniejsze. Jeśli moda jest Twoją pasją, musisz mieć do zaoferowania coś wyjątkowego. Możesz promować młodych projektantów albo znane marki, jednak aby z kimkolwiek nawiązać współpracę najpierw musisz mieć już pewne grono odbiorców.
Biogram na Instagramie – ważna sprawa!
Niezależnie od tematyki Twojego Instagramowego profilu musisz zadbać o dobrą wizytówkę. Oczywiście konieczne jest wybranie własnego zdjęcia, a nie zdjęcia jakiejś innej osoby. Ponadto należy ciekawie wypełnić informacje o sobie, aby wchodzący na profil mogli już co nieco się o tobie dowiedzieć. Tu jest również miejsce na wstawienie linku do własnego bloga czy strony internetowej.
Nie możesz również zapomnieć o odpowiednich emotikonkach. Autentyczność to pierwszy krok. Na początku swój profil możesz promować wśród znajomych i prosić ich o udostępnienia. W ten sposób powoli będziesz zwiększać swoje zasięgi.
Regularnie dodawaj posty, ale nie żyj tylko w świecie wirtualnym
Oczywiście, aby utrzymać przy sobie obserwatorów, a także zdobywać nowych musisz regularnie umieszczać zdjęcia i posty na swoim koncie na Instagramie. Ważne jest również korzystanie z relacji, wtedy, gdy masz już pewne grono odbiorców. W ten sposób mogą poczuć, że są bliżej Ciebie.
Oczywiście publikując cokolwiek musisz przez pewien czas pozostać online, aby odpowiadać na komentarze, przynajmniej przez pierwsze kilkanaście minut. Gdy już znacząco zwiększysz swoje zasięgi, będziesz odpowiadać na najciekawsze komentarze. Koniecznie musisz również pamiętać o aktywności na kontach Twoich followersów, czyli rewanżu od czasu do czasu.
Nie możesz jednak wpaść w pułapkę i być online non stop, bo przestaniesz być autentyczny, a Twoi „naśladowcy” wyczują fałsz w Twoich „spontanicznych” relacjach i postach. Daj sobie szansę na przeżycie czegoś i nie dokumentuj każdej jednej chwili. Nie zaśmiecaj też swojego profilu mało ciekawymi zdjęciami, czy nieprzemyślanymi relacjami.
Pamiętaj o słowach kluczowych i hashtagach
Jak wiadomo na Instagramie bardzo ważna jest wyszukiwarka hashtagów. Jeśli przykładowo interesujesz się gotowaniem i specjalizujesz w potrawach wege, to oczywiście oznaczasz swoje zdjęcia i przepisy używając słów dieta, wege, przepisy wegańskie, a także ich odpowiedników angielskich, bowiem gdy chcesz zdobyć odbiorców poza granicami Polski, to musisz postawić przynajmniej na dwujęzyczność.
Zatem Twoje hashtagi także powinny być w dwóch językach. Możesz oczywiście postawić tylko na angielski, a opisy pod zdjęciami publikować w dwóch językach. Dzięki odpowiednio dobranym hashtagom można zwiększyć swoją sławę, wszak wiele osób poszukuje interesujących dla nich treści na Instagramie właśnie w ten sposób.
Twoje posty powinny zawierać również słowa kluczowe dotyczące Twojej działalności, zatem jeśli masz własną markę, musisz często używać jej nazwy, ale w sposób naturalny.
Zdjęcia na Instagramie – z filtrem czy bez?
Na pewno podrasowane zdjęcia bywają bardziej popularne, choć są wyjątki i osoby, które swoją popularność zbiły właśnie na tym, że promowały naturalność i nie używanie filtrów. Na pewno takie filtry przydają się na zdjęciach kulinarnych, wszak chce się, aby wypieki czy dania wyglądały jak najlepiej. I tutaj jest ważna zasada, nawet wtedy, gdy na swoim koncie promujesz kuchnię musisz to firmować własną twarzą i od czasu do czasu się pokazywać.
Jak wskazują badania, zdjęcia z widoczną twarzą zyskują zdecydowanie więcej lajków. Na pewno na blogu podróżniczym dla autentyczności warto czasem wstawić zdjęcie saute, które ukazuje zmęczenie po całodniowych wędrówkach. Odbiorcy zawsze szybko wyczuwają fałsz i trzeba umiejętnie dozować treści.
Współprace reklamowe na Instaramie
Kiedy już zgromadzi się pewną liczbę followersów i znajdzie się pierwsze firmy, z którymi nawiąże się współpracę trzeba pamiętać, by postów sponsorowanych nie publikować zbyt gęsto i by znajdowały się pomiędzy zwykłymi postami. Najlepiej jeśli reklama jest w możliwy sposób nienachalna, bo kreatywność jest premiowana i można liczyć na rozwój zasięgów influencerskich.
Zdobycie „fejmu” na pewno nie jest łatwe i można powiedzieć, że jest to mozolna praca u podstaw, z analizą rynku i potrzeb grupy docelowej. Pozostaje nam życzyć Wam powodzenia!