Ekologia jest coraz ważniejsza w życiu każdego z nas. Ciężko wyobrazić sobie życie i otoczenie, gdybyśmy nie dbali o środowisko. Na szczęście do pozytywnych zmian przyczynia się świadomość ludzi, co z kolei prowadzi do zmiany nawyków i wymuszaniu niektórych rozwiązań na producentach i dystrybutorach. Jedną z takich alternatyw, które zyskują coraz większą popularność w oczach klientów, są między innymi opakowania ekologiczne. Jeśli prowadzisz lokal gastronomiczny, to musisz zadbać o to, by były one dostępne dla klientów i nie bój się tym chwalić.

Biorąc pod uwagę, że opakowania ekologiczne są droższe od standardowych ze względu na wyższy koszt produkcji, należy poważnie zastanowić się nad tym, jak wykorzystać ich potencjał w sposób właściwy. Prezentujemy krótki materiał, w którym spróbujemy odpowiedzieć na większość pytań i znaleźć interesujące rozwiązania dla Ciebie i Twojej firmy.

Personalizuj opakowania i umieszczaj informacje, że są ekologiczne

Jeśli nie poinformujesz swoich klientów o tym, że wykorzystujesz ekologiczne opakowania, zwyczajnie mogą się o tym nie dowiedzieć. Umieść zatem je w humorystyczny sposób, by zapadło w pamięć. Jeśli ktoś uśmiechnie się na widok takiego napisu, logo lub motywu, prawdopodobnie zapamięta Twoją restaurację i sięgnie po Twoje usługi o wiele szybciej, niż Ci się wydaje. Przemyśl to, sprawdź inspiracje i znajdź najlepsze rozwiązanie dla siebie i swojej firmy gastronomicznej.

Zamieść o tym informację na stronie i w opisach

Pamiętaj, że niektórzy klienci nie zamówią asortymentu, póki nie sprawdzą i nie upewnią się, że Twoja firma wykorzystuje ekologiczne opakowania, takie jak np. https://www.decopak.pl/opakowania-ekologiczne-cat-249. Wystarczy więc umieścić taką informację na swojej stronie internetowej. Dodatkowym atutem może być między innymi podanie takiej krótki notki na portalach do zamawiania jedzenia w opisie restauracji.

Dbaj o ekologię nie tylko przy pomocy opakowań

Kolejnym istotnym elementem, który wpłynie pozytywnie na wizerunek lokalu, są chociażby ekologiczne sztućce i niestosowanie foliowych torebek. Pytaj również za każdym razem o to, czy dodawać zestaw widelców, noży i łyżek do zamówienia i ile ich należy umieścić w opakowaniu.

Daj się poznać klientom

W dobie wszechobecnej reklamy i marketingu, ciężko dotrzeć do świadomości klientów w sposób szybki i bezproblemowy. Ekologiczne opakowania to oczywiście ogromny atut, lecz nie zawsze tylko i wyłącznie z jego pomocą uda CI się uzyskać sukces. Przeprowadź zatem kampanie w mediach, która będzie pokazywać interesantom, że naprawdę masz określone cele i wartości oraz to, że wspierasz proekologiczne zachowania i rozwiązania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*