Niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności handlowej, aby mieć klientów trzeba zainwestować reklamę. W dobie rosnącej konkurencji sama tzw. poczta pantoflowa, czy pomoc przyjaciół się nie sprawdza i trzeba sięgnąć po inne, bardziej profesjonalne środki. W dzisiejszym poradniku podpowiemy, jak zareklamować swój sklep. Poznajcie tylko sprawdzone sposoby, które innym przyniosły sukces.

Jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz – zadbaj o profil firmowy na portalach społecznościowych, gdzie zareklamujesz także swoją stronę wizytówkę

Obecnie każda firma handlowa powinna mieć swoją witrynę w sieci. Nie musi być to sklep internetowy. Jeśli sklep działa stacjonarnie wystarczy strona typu wizytówka, gdzie klienci będą mogli znaleźć kontakt do firmy, ale i przydatne rady związane z branżą, w której się działa. W ten sposób możecie pokazać się jako profesjonaliści w danej dziedzinie. Klient, czytając poradnik uzna, że warto skorzystać z Waszych usług, bo znacie się na rzeczy. Oczywiście nie może zabraknąć zakładki „o Nas”, czy galerii zdjęć ze sklepu, gdzie można, chociażby prezentować najnowsze produkty, choć do tego akurat dobrym miejscem jest profil na portalu społecznościowym. Tutaj zdjęcia są podstawą i nie muszą być to tylko zdjęcia produktów, ale również zadowolonej załogi sklepu. Możecie organizować konkursy, ale i wstawiać „złote myśli na dany dzień” związane oczywiście z oferowanym asortymentem, ale i nawiązujące do świąt tych formalnych i nieformalnych. Wpisy muszą być krótkie, rzeczowe i zawierać popularne hashtagi. Tutaj możecie również udzielać rad i koniecznie musicie uczestniczyć w dyskusjach pod wpisami czy odpowiadać na komentarze. Oczywiście musicie przyciągnąć czymś więcej, zatem konkursy z nagrodami to absolutne must have. W każdym poście starajcie się również zawrzeć odnośnik do Waszej strony. W ten sposób Wasz rozgłos będzie powoli się zwiększał. Do spopularyzowania profilu możecie zaangażować także osoby, które zawodowo zajmują się promocją w sieci – zatem influencerów i blogerów.

Postaw na promocje produktów w sklepie i na mieście – rozdawaj gadżety reklamowe i gratisy

Nie można porzucić również tradycyjnych metod reklamy, w końcu są jeszcze osoby starsze, które nie żyją Internetem, choć de facto jest ich już coraz mniej. Formy bezpośrednie promocji trafiają jednak nawet do pokolenia zoomerów. Zatem możecie rozdawać ulotki dotyczące promocji albo też gratisy. Mogą to być długopisy, breloczki, koszulki, pendrive i wiele innych. Takie gadżety reklamowe możecie dołączać do zakupów. Próbki produktów, czyli gratisy także możecie wykorzystać do promocji swojego sklepu.

Zainwestuj w atrakcyjną witrynę sklepową – usługi cięcia umożliwią Ci stworzenie pięknych ekspozytorów

Bez wątpienia wizualna forma przedstawienia sklepu przemawia do klientów zarówno w sieci, jak i stacjonarnie. Zatem prowadząc sklep musicie zadbać o atrakcyjną witrynę sklepową. Powinna przyciągać uwagę, a jeśli o to chodzi jest coraz trudniej. W końcu klientów mało czym można już zaskoczyć. Jednak warto spróbować, tym bardziej że do dyspozycji jest pomoc profesjonalistów z wizją, którzy oferują usługi cięcia różnych materiałów, od tkanin po tekturę. Właśnie z tej ostatniej bądź styroduru mogą powstać piękne ekspozytory. Jeśli chcesz pokazać swój sklep jako ekologiczny, to warto zrezygnować z tych plastikowych na rzecz tekturowych. Możecie też pójść o krok dalej i stworzyć ekspozytory korkowe. W końcu ten materiał może być pozyskiwany bez degradacji lasów. Dzięki usługom cięcia ekspozytory mogą przyjąć trójwymiarowe i wszelakie formy. Ograniczeniem jest tylko Wasza wyobraźnia. Zamiast reklamy digital signage, możecie zdecydować się na ekspozytory tkaninowe, które świetnie mogą zaprezentować choćby projekty modowe.

Organizuj promocje i wyprzedaże, a także rozdawaj vouchery i karty podarunkowe w konkursach

O konkursach już wspominaliśmy, ale warto rozszerzyć ten temat. Atrakcyjne nagrody w postaci kart podarunkowych do sklepu odzieżowego czy nawet budowlanego mogą zachęcić użytkowników portali do udziału. Poprzez konkurs możecie również zafundować sobie kampanię promocyjną produktu, wystarczy, że zgrabnie wkomponujecie go w treść fotograficznego konkursu. Dzięki hashtagom więcej osób dowie się o Waszym istnieniu. Promocje i wyprzedaże także mają istotne znaczenie i trzeba informować o nich wszystkimi możliwymi kanałami.

Prowadzenie sklepu i osiągnięcie sukcesu nie zawsze idzie w parze. Zarówno w konkurencyjnych, jak i niszowych branżach można jednak osiągnąć sukces stawiając na tradycyjną i nowoczesną formę reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*